Project Nour

Het begon met een verrassende ontmoeting met een vereniging van ouders in februari 2012. Lees het hier.

Deze ontmoeting leidde tot de organisatie van een “summerschool” in de zomer van 2012.

• 4 vrijwilligers uit Nederland.

moeder en zoon

• 4 vrijwilligers van de oudervereniging “Ibtisama” uit Marokko.
  • 7 kinderen en hun moeders.
  • 3 weken samenwerken, kennis delen, leren van elkaar.

Een geslaagde combinatie van verrassing, nieuwsgierigheid, herkenning en verschillen. Lees hier het verslag.

Na de summerschool richtten de moeders van “Ibtisama” hun eigen schoolklas op. Hier brachten ze hun kennis en ervaring in onmiddellijk in praktijk. Gedurende het schooljaar 2012-2013 ondersteunden wij hun moedige pionierswerk.

In oktober 2013 werkten we 3 weken samen. Met behulp van een speciaal programma hielpen we de leerkracht en vrijwilligers van Ibtisama. TEACCH1Met 15 kinderen in één klaslokaal, leeftijd tussen de 5-23 jaar, is het niet makkelijk om elk kind te onderwijzen op zijn/haar eigen niveau. We introduceerden een programma om autonomie te bevorderen en individueel lesgeven mogelijk te maken. Lees meer …

Op ons blog vertellen we over onze belevenissen en hier leest u over onze vervolgplannen.

Zo streven wij er bijvoorbeeld naar een uitwisselingsproject op te zetten tussen ouders van kinderen met ontwikkelingsstoornissen in Nederland en Marokko. Het uitwisselen van kennis en ervaring versterkt ouders in beide landen.

samen spelen

Zoek ons op

Meld u aan voor onze nieuwsbrief