Wilt u ons helpen?

Stichting Nour
Help ons een handje
Sla de handen ineen voor stichting Nour
Sla de handen ineen
Draag bij aan het werk van stichting Nour
Help ons met uw expertise
Verlanglijst stichting Nour
Onze verlanglijst

Stichting NourHelp ons een handje

Met een kleine gift draagt u bij aan grote dromen. Stichting Nour is een ANBI, dus uw gift is (boven uw persoonlijke drempelbedrag) aftrekbaar van de belasting.

Stichting Nour, Utrecht. Rekeningnummer: NL68 RABO 0360 170 501 .

Doneer aan stichting Nour

Nog beter? Met een periodieke donatie steunt u ons belastingvrij !.

U schenkt jaarlijks een vast bedrag voor een periode van minimaal vijf jaar. Uw donatie is dan geheel aftrekbaar van de belasting (ongeacht de hoogte van uw donatie en uw persoonlijke drempelbedrag).

Hiervoor stelt u een periodieke schenkingsovereenkomst met ons op.

Is dat ingewikkeld?

Nee, helemaal niet!

We doen het samen in 3 stappen:

1. Download de overeenkomst hier: Overeenkomst_periodieke_gift_StichtingNour
    1. of download hem van de site van de belastingdienst
  2. De Overeenkomst bestaat uit twee delen: één voor u en één voor Stichting Nour. Vul beide delen in en stuur ze ondertekend naar Stichting Nour, t.a.v. penningmeester mevr. Dijxhoorn-Versteegh; Dr. A. Kuyperlaan 29; 3818 JB Amersfoort.
  3. Stichting Nour stuurt u de door ons ingevulde en ondertekende overeenkomst terug.
    1. Bewaar de overeenkomst goed voor uw belastingaangifte. U hoeft deze niet naar de belastingdienst te sturen.

Sla de handen ineen voor stichting NourSla de handen ineen

Enkele donateurs steunden ons op een bijzondere manier. Wilt u ons ook op zo’n manier helpen?

• Zij vierden een feest en vroegen hun gasten een bijdrage voor stichting Nour. Daar waren wij ontzettend blij mee!
    • Zij maakten een reis naar Marokko en steunden stichting Nour. Lees over de bijzondere reizen van ‘Tour de Nour‘ en de ‘Butsmutsen on tour‘.
    • Zij maken gebruik van een aantrekkelijke fiscale regeling en steunen ons project voor 5 jaar. Dat geeft stabiliteit aan wat we opzetten. Hun donatie is is geheel aftrekbaar voor de belasting (zonder drempel).
    • Zij schonken ons didactisch speelgoed of orthopedagogische materialen voor kinderen met ontwikkelingsstoornissen. Zie onze verlanglijst hieronder.

Draag bij aan het werk van stichting NourHelp ons met uw expertise

Kennis delen doen wij met experts: orthopedagogen, leerkrachten, ervaringsdeskundigen, studenten. Professionals met een Marokkaanse achtergrond zijn bijzonder belangrijk voor ons werk.

Wilt u een bijdrage leveren als vrijwilliger en heeft u expertise die bij ons project past?

Voor de komende periode zijn we op zoek naar:

• mensen die willen helpen bij het vertalen of inspreken van teksten in het Marokkaans Arabisch en het Frans.
    • mensen die willen helpen bij het werven van fondsen voor specifieke projecten.
    • studenten die geïnteresseerd zijn in een uitwisselingsproject.

Kunt u op een andere manier bijdragen? Schrijf ons dan: info@stichtingnour.nl

Verlanglijst stichting NourOnze verlanglijst

Dankzij onze donateurs hebben we al heel wat kunnen verwezenlijken.

Maar er staan nog een aantal wensen op onze verlanglijst. Hiervoor zoeken we financiering en donaties:

• De organisatie van een zogeheten “Karavaan”. Met professionals uit Marokko en uit Nederland willen we een uitwisselingsbezoek organiseren en enkele afgelegen dorpen bezoeken. Voor sommige gezinnen met kinderen met beperkingen is de stad niet te bereiken. Een “Karavaan” biedt de gelegenheid om deze gezinnen te bereiken. En passant wisselen professionals kennis uit door samen te werken.

• We ontwikkelen samen met Marokkaanse partners een speciale leesmethode voor speciale lezers. Ook hiervoor zoeken we nog financiering.

• Ondersteuning voor de superviserend leerkracht. Stabiliteit is belangrijk om te zorgen dat kennis niet verloren gaat. De superviserend leerkracht heeft een belangrijke rol in de overdracht van kennis aan nieuwe mensen en de stabiliteit van de onderwijsprojecten.

• Didactisch materiaal voor kinderen met ontwikkelingsstoornissen en specifieke testmaterialen. Heeft u nog iets staan in uw school of setting wat u zou kunnen en willen doneren? We zijn met name op zoek naar:
    • Visuele ondersteuningsmiddelen zoals time-timers
    • het materiaal van de PEP test (Psycho-Educational Profile).

Onze eerdere doelen konden wij realiseren dankzij de steun van:
            • Stichting J.C.C. van Veen
            • Remonstrantse Gemeente Twente
            • Remonstrantse Gemeente Geertekerk Utrecht
            • het Team van Tour de Nourhand
            • Protestantse Gemeente Breukelen
            • Protestantse Gemeente Rhenen
            • Vrije Jeugdkerk kampen
            • Gasten van het verjaarsfeest EvdS
            • Gasten van het promotiefeest SdW
            • Gasten van de bruiloft van Pauline en Joost
            • St. het Glazen Huis
            • Bureau voor coching, onderwijsadvies en interim management Cornelie Kool
            • Fooienpot van Kapper Venice Utrecht
            • ‘de Butsmutsen’ familie en vrienden
            • en vele individuele donateurs, die wij voor hun privacy graag met hun initialen weergeven.

De Nederlandse vrijwilligers werken zonder betaling en ook aan Marokkaanse zijde werken de ouders van oudervereniging Ibtisama onbezoldigd. We kregen steun van stichting Tichka die ons in de zomer van 2012 het gebouw van hun meisjesinternaat ter beschikking stelde en ons met raad en daad bijstond.