Partnerorganisaties in Marokko

Association Ibtisama des Enfants Trisomiques 21 et Dficients Mentaux

Deze vereniging van ouders telt ruim 150 ouderparen. Ze begonnen als vereniging voor kinderen met Down Syndroom, maar inmiddels zijn ze een vereniging voor ouders van kinderen met autisme en diverse andere mentale stoornissen. Association Ibtisama zet zich in voor zorg en onderwijs. Tijdens onze uitwisselingsprojecten  zijn zij degenen die de ouders bereiken en betrekken, activiteiten organiseren en maaltijden en onderdak bieden aan onze vrijwilligers.

Verder werkten we samen met:
  • Association Tichka Pour le Développement et la Coopération

Deze lokale stichting zet zich in voor het verbeteren van de leefsituatie van gezinnen in de regio Ouarzazate en voor het vergroten van onderwijskansen voor vrouwen en meisjes. Association Tichka bracht ons in contact met association Ibtisama en vele anderen. Bovendien stelde zij ons kosteloos een geweldig pand ter beschikking voor de summerschool van 2012.

• De inspecteur van onderwijs in Ouarzazate,
  • de universiteit van Kenitra,