Meer dan gedacht

29 oktober 2014

Deze kinderen kunnen veel meer dan er van hen gedacht werd. Dienke introduceerde twee weken geleden het “themagericht werken”. Ze sprak met de educatrices over manieren om met de kinderen in gesprek te gaan over het thema van deze maand: “op reis en vervoersmiddelen” en om het initiatief aan de kinderen zelf te laten. Dat leverde op de eerste dag al resultaten op waardoor het team verrast werd.Stichting Nour

Zo tekende Ihsan een taxi! Niemand had gedacht dat Ihsan herkenbare objecten kon tekenen en zelf moest hij er ook hard over nadenken, maar er verscheen een heuse taxi op papier

Gisteren pakte de klas gezamenlijk een koffer in. Alle kinderen dachten na over wat ze mee zouden nemen als ze op reis gaan.

Eerst bleef hun fantasie geruime tijd beperkt tot kleren en een kam, nog meer kleren en veel meer kammen.

Maar geleidelijk aan kwamen er meer ideeën: een handdoek, tandenborstel, speelgoed, shampoo.

En uiteindelijk bedachten de kinderen zelfs om een lekker geurtje mee te nemen, een telefoon en pantoffels.

Stichting NourStichting NourStichting NourStichting Nour

Ze plakten alles in een grote koffer en de kinderen die al een beetje kunnen lezen zochten de woorden erbij. Zie hier het resultaat:

IMG_2385a