Claudine Dietz geeft een workshop in Marrakech

Zondag 25 – woensdag 28 september

En daar was dan het moment, nu mocht ik het avontuur aangaan en afreizen naar Ouazarzate. Ik startte de reis in Marrakech waar Maretha mij ophaalde van het vliegveld. Zij zwaaide net een groep Amerikaanse studenten uit die onder haar leiding een project hadden uitgevoerd.

Op mijn tweede dag stond een symposium gepland, georganiseerd door de ‘Association de psycholgues du CHU (=UMC) Mohammed VI in Marrakech. Ik zou gaan vertellen over het herkennen van vroege signalen van autisme en behandeltechnieken.

Uitwisselingsproject Stichting Nour
Bekijk het nieuws hier
Er waren een aantal tegenslagen; een vertaler die op het laatste moment niet kon, de uitnodigingen die te laat verstuurd waren, de directeur die nog geen tijd had ons te ontvangen voor de start van het symposium (en die stap kon blijkbaar niet worden overgeslagen), de technicus wiens eerste werkdag het was…. Kortom we begonnen wat later maar de mensen in de zaal zaten er nog en ook de pers was aanwezig en maakte een reportage voor het TV journaal. Al met al werd het een hele geslaagde dag.

Onze reis ging de volgende dag verder met de bus naar Ouarzazate. Ik zou hier hetzelfde verhaal houden, maar nu in het gemeentehuis voor de professionals en ouders hier.
Ook hier waren wat obstakels maar desalniettemin werd het ook hier een geslaagde dag.

Claudine Dietz