Een hek voor de school

28 oktober 2014

Hoera hoera ! Er is een hek. De school van Ibtisama huist voorlopig nog in een woonhuis. Een speelplaats hebben ze dus niet maar er is wel een klein ommuurd plaatsje voor de voordeur. Te klein om te rennen of te voetballen, maar net groot genoeg voor een kringspelletje of om een tafel neer te zetten voor een buitenactiviteit. Alleen … er was geen hek.

Dat betekende dus dat de kinderen nooit naar buiten konden en de voordeur hermetisch op slot zat. Een spelletje buiten kon alleen als twee leerkrachten bij de ingang posteerden en ervoor zorgen dat kinderen niet ineens de straat op konden rennen

Stichting Nour hek ontbreekt 2

Een stevig hek, met een slot erop: dat was een lang gekoesterde wens van Ibtisama. En ineens ging deze in vervulling. Geschonken door een van de vaders van de kinderen. Wat heerlijk om af en toe even met de kinderen naar buiten te kunnen! Er is de afgelopen dagen al heel wat gespeeld op dat piepkleine plaatsje.

Stichting NourStichting Nour

Ibtisama wacht op de bouw van een centrum. De provincie heeft een centrum toegezegd, zodat de kinderen uiteindelijk les kunnen krijgen in een echt schoolgebouw, met meerdere klassen en een echte speelplaats. Het lijkt erop dat de start van de bouw nu snel dichterbij zal komen. We wachten het geduldig af en genieten voorlopig van het hek!

Maretha