De club

1 november 2014

Bij de school van Ibtisama hoort een “club”. Stichting NourDeze wordt gevormd door kinderen uit de buurt en kent een echte (jeugdige) voorzitter. De kinderen van de club komen regelmatig aanzetten en worden hartelijk ontvangen. Dit is een van de bijzondere initiatieven van de oudervereniging Ibtisama. Om integratie van hun kinderen met ontwikkelingsstoornissen te bevorderen, stimuleren ze samenspel met kinderen uit de buurt.

Voor de buurkinderen is de Stichting NourStichting NourIMG_2414aschool van Ibtisama een fijne plek om huiswerk te maken. Zo zie je regelmatig een of twee kinderen die ergens in een hoekje ijverig sommen maken of teksten overschrijven. Ze mogen ook gebruik maken van de computer en internet en ook dat heeft grote aantrekkingskracht.

Op hun beurt helpen ze mee met activiteiten, helpen mij met het ordenen van materiaal en het slijpen van de potloden, of ze doen mee met de sportles.

Het is leuk om te zien hoe ze de kinderen van Ibtisama helpen en hoeveel lol ze daar zelf ook bij hebben.

Maretha